Afbeelding

Echtpaar Post-Landman viert gouden huwelijk

Algemeen

GENEMUIDEN - Helmich Post en Willempje Landman traden op 7 januari 1965 in de toenmalige gemeente Zwollerkerspel in het huwelijk. Burgemeester Bilder feliciteerde hen vandaag (woensdag), precies 50 jaar later, persoonlijk met dit heugelijke feit.

Willy werd geboren en groeide op in Mastenbroek en Helmich is geboren en getogen in Genemuiden.  Willy en Helmich leerden elkaar kennen Mastenbroek. Zij trouwden en gingen wonen aan het Kerkplein in Genemuiden. In 1978 betrokken zijn een nieuwbouwwoning in de Fazant. Daar wonen ze nog steeds met veel plezier. Helmich en Willy kregen twee kinderen, een zoon en een dochter. De familie werd in de loop der jaren uitgebreid met zes kleinkinderen.

Helmich heeft eigenlijk altijd bij Breman Beheer gewerkt. Hij was daar stafmedewerker. Willy was voor haar huwelijk werkzaam in de gezinsverzorging. Later heeft ze nog jaren voor de thuiszorg in Genemuiden gewerkt.

Willy en Helmich waren jarenlang zeer actief in op sociaal maatschappelijk vlak. Samen zetten zij zich graag in voor de gehandicapte en zieke medemens. ?Dat ?samen doen' en ?er zijn voor de zwakkere medemens' vinden wij allebei heel belangrijk?, benadrukt Willy. Helmich heeft zich naast zijn werk jarenlang ingezet voor de gemeenschap als gemeenteraadslid. Die functie bekleedt hij nog steeds.

Het echtpaar geniet nog een goede gezondheid. Samen maken zij dagelijks een lange wandeling en Willy houdt erg van handwerken. "De wandeling hebben we vandaag overgeslagen", glimlacht Willy.

Ter ere van dit gouden huwelijksjubileum wordt er later een klein feestje gevierd met familie, vrienden en kennissen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie