Afbeelding
Foto: Jan Bruins

Olympia’28 kiest voor Craft Sportswear

Sport


HASSELT - Olympia’28 heeft de overstap op sportkledingmerk Craft Sportswear bekendgemaakt. De club uit Hasselt deed dit donderdag middels een presentatievideo op de sociale media.

Het is een samenwerking met zichtbare gevolgen. Met ingang van komend seizoen gaat heel Olympia’28 namelijk over op nieuwe tenues. Het nieuwe shirt wordt gekenmerkt door een trotse Hasselter uitstraling, waarbij het wapen en de skyline van de stad fraai zichtbaar zijn.

Een andere nieuwe ontwikkeling is dat alle Hasselter jeugdelftallen in hetzelfde sublimatie-shirt gaan voetballen. Het kenmerk van deze shirts is dat opdruk, zoals logo’s en nummers, als het ware wordt geprint in het textiel. Het grote voordeel hiervan is dat de opdruk zo onderdeel wordt van het textiel en daardoor niet vervroegd slijt of kan loslaten. De uniforme jeugdshirts zijn mogelijk doordat vier bestaande sponsoren gezamenlijk de volledige sponsoring hiervan op zich hebben genomen. Dit zijn Slomp & De Graaf Regiobank (hoofdsponsor jeugdopleiding), Knol Bouw (hoofdsponsor), ambachtsbakker Wim Blom en Hubo de Breker.
Naast de voetbaltenues zal voortaan ook andere kleding, als trainingspakken, trainingsshirts en jassen, bij Craft worden aangeschaft. Het sublimatieshirt betekent niet dat er geen sponsormogelijkheden meer bij jeugdteams zijn. Zo blijft de mogelijkheid tot sponsoring van bijvoorbeeld trainingskleding of tassen natuurlijk bestaan.

Het van origine Zweedse merk Craft staat bekend om de hoge kwaliteit van haar producten. In 2017 was PEC Zwolle de eerste voetbalclub die in Craft-kleding gehuld ging. De samenwerking van Olympia’28 met Craft verloopt via retailer Voetbalshop.nl, de opvolger van Sport-inn. De presentatievideo is op de Facebook, Instagram en LinkedIn van de Hasselter voetbalvereniging te bekijken.


Afbeelding
Afbeelding

Gerard Meijeringh