
Nipt verlies heren Pegasus, Ruutvoorn blijft koploper
SportZWARTEWATERLAND – Heren 1 van Pegasus verloor zaterdagmiddag met 3-2 bij de voormalige profclub Reflex uit Kampen.
De Sluzigers gaven de nummer drie van de ranglijst knap tegenspel. Na overwinningen in de tweede en derde set leek zelfs een knappe overwinning mogelijk, maar in de vierde set werd het nipt 26-24 voor de Kampenaren. Die pakten vervolgens de laatste set met 15-10. Pegasus staat in de promotieklasse een na laatste, maar heeft dankzij de twee gewonnen sets aansluiting bij de middenmoot.
Dames 1 van Ruutvoorn blijft koploper in de derde klasse. Thuis won de ploeg met 4-0 van Betech Olhaco.
Dat ging minder makkelijk dan de score doet vermoeden. Op de tweede set na (25-11) bleven de gasten in alle sets dichtbij het team uit Genemuiden. Vooral in de derde en vierde set was het spannend met respectievelijk 26-24 en 28-26.
















